Thursday, February 17, 2011

The Guitar Song 吉他手之歌


這首歌是大概我少數作品裡音樂和詞都是我包辦, 現在看還蠻“天真無知” 的哈哈
視頻則是算是第一次比較正式的表演時錄下來的,Wills和和聲/percussion Isaac都是後來很好的朋友與音樂夥伴. 我們那時候真青澀。我常常會想起他們,尤其是Isaac... whereever you are, take care man.


不管如何,
寫給吉他手的
Guitar Song ( 吉他手之歌)





Waking up, it's another monday morning
起床了,又是另一個星期一的早晨
Have to to get up, to catch the train to the city
得快點起來,趕上火車去城市裡
Feeling so blue, cus it's not really what i want to do
覺得好悲傷,因為這不是我真正想做的
Wanna take the day off, to sing the blues
想乾脆不去了,留下來唱首藍調

Just a little more
再多一點
Getting down to my soul
直到我的靈魂
I just want to play, there is no need to explain
我只是想彈,不用去解釋
Chorus
I just want to play my guitar
我只想彈我的吉他
I jsut want to play
我只想彈我的吉他
Let me play my guitar
讓我彈我的吉他
Let me play
讓我
Just a little more
再多一點
Getting down to my soul
直到我的靈魂

Mama told me, to stay away from the 6 strings
老媽告訴我, 離六條弦遠點
People told me I should change my way of thinking
人們說 我應該改改我的想法
Daddy told me, playing gat aint gonna get you very far
老爸告訴我, 彈吉他沒什麼出路的
Maybe they are right, but the guitar will always be by myside
也許他們是對的,但是吉他會一直在我身邊

Chorus
I just want to play my guitar
我只想彈我的吉他
I jsut want to play
我只想彈我的吉他
Let me play my guitar
讓我彈我的吉他
Let me play
讓我
Just a little more
再多一點
Getting down to my soul
直到我的靈魂

Bridge

I believe in my dream
我相信我的夢想
But would my dream let me be
但它真的會實現嗎
Hey Jimi, you died to early
嘿, 吉米,你死的太早了
Right now this moment, let me play the song again
現在在這個時候,讓我再彈一遍這首歌吧
Chorus
I just want to play my guitar
我只想彈我的吉他
I jsut want to play
我只想彈我的吉他
Let me play my guitar
讓我彈我的吉他
Let me play
讓我
Just a little more
再多一點
Getting down to my soul
直到我的靈魂


Let's hear the boy play


P.S. 大家都知道吉米在講誰吧?;)


Thanks for reading

Till next time


No comments:

Post a Comment